Projekty

  • W toku:
    • DCH-RP – uspójnienie polityki długoterminowego składowania danych w europejskich instytucjach kultury (lata 2012 – 2014)
    • Europeana Awareness – działania mające na celu promocję Europeany oraz podniesienie świadomości na temat możliwości jakie ona daje (lata 2012 – 2014)
    • Europeana Cloud – budowa nowej infrastruktury chmurowej na potrzeby wymiany danych pomiędzy instytucjami kultury i nauki w Europie (lata 2013 – 2016)
    • LoCloud – opracowanie narzędzi wykorzystujących technologie chmurowe, mających na celu wsparcie małych instytucji kultury w udostępnianiu zbiorów on-line (lata 2013 – 2016)
    • MAN-HA – usługi dla bibliotek cyfrowych wykorzystujące chmurę obliczeniową PLATON U3 (lata 2013 – 2015)
    • SCAPE – skalowalne przechowywanie danych w długiej perspektywie czasu (rok 2014)
    • Succeed – promocja wyników badań i ich zastosowania w kontekście digitalizacji i dokumentów tekstowych (lata 2013-2014)
    • SYNAT – System Nauki i Techniki (lata 2010-2014)
  • Ukończone:
    • Access IT – wsparcie rozwoju bibliotek cyfrowych w Serbii, Grecji i Turcji (lata 2009-2011)
    • Access IT Plus – wsparcie rozwoju bibliotek cyfrowych w Chorwacji, Albanii oraz Bośni i Hercegowinie (lata 2011-2013)
    • ENRICH – wirtualna biblioteka cyfrowych manuskryptów z wielu krajów Europy (lata 2007-2009)
    • EuropeanaLocal – zasoby lokalnych i regionalnych bibliotek cyfrowych w Europejskiej Bibliotece Cyfrowej Europeana (lata 2008-2011)
    • IMPACT – ułatwienie dostępu do historycznych dokumentów cyfrowych (lata 2010-2012)
    • Interedition – tworzenie wytycznych odnośnie rozwoju infrastruktury technicznej dla grupowej pracy nad edycją, analizą, publikowaniem i wizualizowaniem tekstów będących przedmiotem badań literackich (lata 2009-2012)
    • Logika liniowa w automatycznej kompozycji usług sieciowych – optymalizacja kompozycji usług sieciowych z wykorzystaniem logiki liniowej (lata 2012-2014)
    • Mechanizmy usług atomowych dla rozproszonych bibliotek cyfrowych – badania nad architekturą bibliotek cyfrowych (lata 2006-2008)
    • Wf4Ever – długoterminowe przechowywanie cyfrowych obiektów badawczych (lata 2010-2013)
    • The Epic of Gilgamesh – interaktywna cyfrowa książka opracowana w celu testowania bibliotek cyfrowych (rok 2000)